לחץ הוא בן לוויה לחיי היום-יום.לפעמים הוא קטן וכמעט בלתי מורגש, לעיתים הוא עצום ומבהיל; יש שהוא מגיע כשמצפים לו ויש שהוא מפתיע.
בעולם הארגוני של ימינו חווית הלחץ אף גוברת, בהתאם לתנאי עולם עיסקי משתנים, הגדרות תפקיד ושינויי סטטוס, עומס עבודה ואחריות תפקידית ועוד. חוויית הלחץ היא סובייקטיבית ומשתנה מאדם לאדם, והיא גם תלויה רבות בפרשנות האישית שאנו נותנים למאורע החיצוני שיצר אותה.בקורס זה נלמד לזהות את גורמי הלחץ האישיים שלנו, להעצים את תחושת האחריות והמסוגלות שלנו, לראות בכל מאורע הזדמנות ובכך למנף את חוויית הלחץ להתפתחות אישית ומקצועית כאחד.כתוצאה מהלחץ הקיים בעבודה נוצרת שחיקה בקרב עובדים ומנהלים. השחיקה גורמת להורדת תפוקת העבודה, כיצד נתמודד עם זה?
נושאים עיקריים:
- האדם כמעצב חוויית הלחץ.
- מיפוי גורמי לחץ אישיים.
- זיהוי תגובות מקדימות ותגובות מאוחרות ללחץ.
- אסטרטגיות התנהלות והתמודדות עם מצבי לחץ.
- שימוש באלמנטים אימוניים להתנהלות במצבי לחץ.
- מהו לחץ חיובי בעבודה?
- מהי שחיקה?
- כיצד נשמר עובדים משחיקה?
- תפקוד בלחץ.
- כלים וטכניקות למניעת שחיקה.
- מהו עובד שחוק? כיצד נזהה זאת?
- איך להתמודד עם עובד שחוק?
- כיצד להתמודד עם עומס בעבודה?
- שחיקת עובדים בעבודה במשמרות
- שחיקת עובדים בעבודה של שירות ומכירה
- להגיע ליעד ולא להשחק
איך אנחנו מתקדמים?
אתה חושב שיהיה נכון לעשות סדנת לחץ ושחיקה לצוות שלך בארגון? אתה מתלבט האם זו הסדנה המתאימה או אולי בעצם צריך סדנא אחרת, ואם כן, האם מספיק מפגש אחד או אולי יותר? ההתלבטות שלך חשובה לנו כי חשוב לנו שהסדנא שתבחר תהיה הנחוצה ביותר עבורך ובעלת הפוטנציאל הרב ביותר לקידום הצוות והארגון. אז אין לך צורך להתלבט לבד, נשמח מאד לסייע לך בהחלטה, מתוך הניסיון הרב שלנו בהעברת סדנאות לצוותים. אתה מוזמן להשאיר את הפרטים שלך מטה ואחד מנציגי הפיתוח הארגוני ייצור עימך קשר בהקדם לקביעת פגישת היכרות ובירור צרכים.