להיות יועץ ארגוני – מקצוע נחשק בעידן החדש!
השינויים הדינמיים והמהירים של העידן הנוכחי, הפכו את הייעוץ הארגוני
למקצוע משמעותי ומבוקש ביותר.
משברים גלובאליים, מגפות עולמיות וקפיצות דרך טכנולוגיות,
כל אלו משנים את המהות האנושית הארגונית.
תפקידים נעלמים, מקצועות ושיטות עבודה מסורתיות משתנות,
רכיב הנאמנות למעסיק פוחת ותחלופת העובדים גדלה.
בתוך כל הכאוס הזה, יועצים ארגוניים הופכים למשאב נחשק והכרחי.
ליועץ הארגוני יש תפקיד משמעותי ומאתגר במסגרתו הוא מספק לעסק
את היכולת לפתח גמישות וחוסן, להתמודד עם חוסר הוודאות,
לנהל תהליכי שינוי ולקחת בעלות על המציאות.
עשרות אלפי ארגונים בישראל ועשרות מיליוני ארגונים בעולם, זקוקים לעין המאבחנת,
למוח המנתח ולפעולה המפתחת של היועץ הארגוני.
ייעוץ ארגוני הוא תחום מולטי דיסציפלינרי השואב את מקורותיו מתחומים כמו פסיכולוגיה, סוציולוגיה,
ניהול עסקים, הנדסת תעשייה וניהול, מדיניות ציבורית ועוד.
התוכנית ללימודי ייעוץ ארגוני של מכללת יוזמות, עוסקת בכל התחומים הללו
ומאפשרת למשתתפים בו להיכנס לתחום מבוקש, מאתגר ודינמי,
ולפתח קריירה משמעותית עם פוטנציאל הכנסה גבוה וגמישות תעסוקתית.
התוכנית תעניק למשתתפים תשתית מושגית ובעיקר מגוון כלים יישומיים, לניתוח ולהשפעה על ההתנהלות בארגון, ברמת הפרט (העובד בארגון), ברמת הקבוצה (יחידות בארגון) וברמת הארגון כולו.
המשתתפים ירכשו כלים מעשיים ויפתחו מיומנויות נדרשות בהבנת תהליכים והשפעתם על איכות הניהול ועל התוצאות העסקיות והתפעוליות של העסק או הארגון.
במהלך הקורס נעסוק בהיבטים תיאורטיים ויישומיים של תהליך הייעוץ, על פי שלביו העיקריים:
1. אבחון
2. תכנון
3. התערבות ומימוש
4. בחינת תוצאות והפקת לקחים
מטרת התוכנית היא הכשרה מקיפה ומקצועית של יועצים בעלי יכולות המותאמות לעידן החדש;
בעלי עומק מקצועי, אוריינות דיגיטלית, גמישות מנטלית, יצירתיות מחשבתית,
יכולות אבחון וניתוח יוצאות דופן ויכולות בין אישית, ייעוצית ותקשורתיות גבוהות במיוחד.
כל אלו יאפשרו להם להפוך לגורמים מובילים המאיצים תהליכי שיפור ביצועים בארגונים,
מרמת הפרט ועד רמת הארגון כולו.
הקורס מנוהל ומונחה על ידי יועצים ארגוניים, מובילים, בעלי הצלחה מוכחת מרובת שנים,
העובדים בשטח, עם הלקוחות הגדולים ביותר בתחום,
ובקיאים לא רק במה נדרש כדי להצטיין בתחום, אלא גם בכיצד משתלבים בעבודה בו,
כיצד ממתגים ומשווקים את יכולותיך כיועץ, בונים מוניטין וכיצד משיגים לקוחות ומשמרים אותם.
הקורס עוסק בראש ובראשונה במיומנויות מעשיות יסודיות
במכלול עבודתו של היועץ הארגוני ובניגוד למסלולי לימוד אחרים בענף,
הוא מביא באופן ישיר את השטח לתוך כיתת הלימוד
ומכין להתמודדות ועשייה אפקטיביות בעולם האמיתי.
הקורס מתמקד באופן ייעודי בהלך הרוח ובמיומנויות הספציפיות הנדרשות ליועצים ארגוניים
כדי לבצע את תפקידם באופן מיטבי,
תוך כדי הבאת תועלת מרבית ללקוחותיהם אל מול אתגרי העידן החדש בו אנחנו נמצאים
ואליו אנחנו מתקדמים בצעדים מהירים.
- אקדמאים בעלי אוריינטציה ארגונית ו/או ניהולית,
המעוניינים להביא לידי ביטוי את יכולות התקשורת והניהול שלהם
ולעסוק בליווי וייעוץ אישי למנהלים, הנחית קבוצות, פיתוח צוותים, ושיפור ביצועי עובדים והארגון כולו. - בעלי ניסיון בעבודה בארגונים, בתפקידי ניהול שונים,
המעוניינים למנף את ניסיונם המקצועי והיכולות האישיות שלהם
ולהצטרף למסלול לימודים פרקטי ומעשי שיאפשר להם להשתלב במהירות בשוק העבודה. - מאמנים, מטפלים ו/ו מדריכים שכבר עובדים בארגונים או בשיתוף עם ארגונים שונים,
ומעוניינים להתמקצע בתחום הייעוץ הארגוני ולקבל כלים יישומיים לעבודה בשטח
ופיתוח קריירה מקצועית כיועצים ארגוניים.
- מאפיינים ואתגרים של ארגונים במאה ה- 21
- מבנים ותהליכים ארגוניים, עבודתן של יחידות ארגוניות וצוותי עבודה
- מיומנויות היסוד ותחומי העיסוק של היועץ הארגוני
- הלקוחות ושותפי התפקיד של היועץ הארגוני
- תהליך הייעוץ הארגוני הקלאסי מאבחון ועד התערבות
- פרקטיקות מרכזיות בעבודת היועץ הארגוני: פיתוח מנהלים וצוותים, תהליכי שינוי ושיפור ביצועים, ייעוץ וליווי אישי למנהלים, ייעוץ במצבי קונפליקט ומשבר ועוד..
- כלים פרקטיים תשתיתיים בייעוץ אישי ובהנחיית קבוצות
- חידושים טכנולוגיים ודיגיטציה בעבודת הייעוצית
- השתלבות בעולם העבודה כיועץ ארגוני עצמאי – אתגרים, אפשרויות, שיווק וניהול
- גיל 24 ומעלה
- ניסיון תעסוקתי ו/או השכלה אקדמית רלוונטיים, כולל משלוח קורות חיים.
- זיקה מוכחת לעולמות התוכן של הקורס: עסקי, ייעוצי, ארגוני.
- אנגלית ברמה גבוהה ויכולת קריאה והבנת של חומר מקצועי באנגלית.
*כל המתעניינים יעברו ראיון אישי לבדיקת התאמה וקבלה.
**וועדת חריגים תאשר קבלת מקרים חריגים של מועמדים שאינם עומדים בדרישות הקדם.
- סה"כ 200 שעות אקדמיות, 30 מפגשים בהיקף של 5 ש"א כל אחד.
מתוכם 50 ש"א לפרקטיקום בארגונים. - ביצוע פרקטיקום ועבודה מסכמת בליווי הדרכה וקבלת ציון עובר.
למשתתפים שיעמדו בדרישות הקורס תוענק תעודה סיום "התוכנית להכשרת יועצים ארגוניים" מטעם בית הספר לייעוץ ארגוני של מכללת יוזמות.
המנחים בקורס ייעוץ ארגוני בעידן החדש
-
מעין אמיתי
פסיכולוג ארגוני, מנחה קבוצות, מאמן ומגשר, מומחה למנהיגות, למידה ארגונית, לקבלת החלטות, לפיתוח ארגונים ומנהלים בגישה תוצאתית ולניהול קריירה. מפתח גישות "ניהול מולקולארי" ו"נ.ע.ה – ניהול עצמי התנהגותי". מנחה את קורסי אימון מנהלים ואימון קריירה.פסיכולוג ארגוני, מנחה קבוצות, מאמן ומגשר, מומחה למנהיגות, למידה ארגונית, לקבלת החלטות, לפיתוח ארגונים ומנהלים בגישה תוצאתית ולניהול קריירה. מפתח גישות "ניהול מולקולארי" ו"נ.ע.ה – -
תמר מגר ביבי
פסיכולוגית, יועצת ארגונית, יועצת תעסוקתית, מנחת קבוצות ומרצהפסיכולוגית, יועצת ארגונית, יועצת תעסוקתית, מנחת קבוצות ומרצה
מה חשוב לדעת על לימודי ייעוץ ארגוני?
המציאות החדשה של היום מציבה בפני ארגונים רבים, קטנים וגדולים, לא מעט אתגרים. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי כמעט בכל תחום הקשור לארגון, בפן הניהולי וגם בפן התפעולי.
מגפות כלל עולמיות, משברים גלובאליים שונים ואפילו טכנולוגיה חדשה, שלוקחת בחלק בחיינו, כל אלה ועוד יכולים לשנות משמעותית את התנהלותו של הארגון ולאלץ אותו "לחשב מסלול מחדש". כדי להתמודד עם האתגרים החדשים ולהצליח להגשים את מטרותיו של הארגון או העסק, מוצעים כיום לכל עסק או ארגון בעלי מקצוע מומחים, המציעים שירותי ייעוץ ארגוני.
לימודי ייעוץ ארגוני הינם המסלול הלימודי המתאים לכל מי שרוצה לעבוד בתחום זה ולקבל את הכלים החשובים ביותר, הנדרשים ליועץ ארגוני בעידן הנוכחי. לימודים אלה מוצעים על ידי מספר מכללות ואוניברסיטאות בארץ והם לוקחים בחשבון את השינויים המשמעותיים שחווה העולם כולו בשנים האחרונות.
מה כוללים לימודי ייעוץ ארגוני?
לימודי ייעוץ ארגוני מתייחסים למספר נושאים, הבוחנים באופן מעמיק מאד את העולם הניהולי, הארגוני וגם העסקי. הם מתמקדים בארבעה היבטים תיאורטיים הקשורים לנושא הייעוץ, כשהראשון בהם הוא האבחון (אבחון צרכיו של הארגון והאתגרים שאיתם הוא מתמודד), השני הוא תכנון (תכנון תכנית הפעולה, הייעוץ הנדרש לאותו ארגון או עסק), הבא הוא התערבות ומימוש (כאן נכנס היועץ הארגוני לפעולה ונותן, הלכה למעשה, למנהל ולעובדים את הכלים הנדרשים להם בפועל) והאחרון הוא שלב בחינת התוצאות והפקת הלקחים (לאחר שיושמו כל הכלים שניתנו, נבחנת בשטח עבודתו של הארגון, על כלל ההיבטים, והאופן שבו הוטמעו הכלים שניתנו בתחילת הדרך).
במהלך הלימודים נחשפים התלמידים אל עולם הייעוץ הארגוני באופן נרחב ומקבלים ידע תיאורטי כמו גם מתנסים באופן מעשי כדי לחזק יכולות חשובות, הנדרשות מיועץ ארגוני מומחה.
למי מתאימים לימודי ייעוץ ארגוני?
לימודי ייעוץ ארגוני מתאימים לבעלי תואר אקדמי עם אוריינטציה ניהולית או ארגונית. כאלה המעוניינים להביא לידי ביטוי את יכולות הניהול והתקשורת שלהם ולסייע למנהלי ארגונים ועסקים לכוון את העסק או את הארגון אל המקום הרצוי. לימודים אלה מתאימים גם למגיעים מתחום הנחיית קבוצות ומתחומי ייעוץ אחרים, שבו רכשו ניסיון רב בעבודה מול לקוחות שונים. לימודי ייעוץ ארגוני פונים גם למדריכים, למטפלים ולמאמנים שעבדו בעבר או עובדים כיום בארגונים ועוזרים להם להתמקצע ולשפר תוצאות. הם מתאימים לבעלי תפקידי ניהול שונים ולכל מי שרוצה למנף את הניסיון שלו ואת היכולת שלו במקום העבודה שבו הוא נמצא כיום, במקומות עבודה אחרים, או כעצמאי בתחום.
מהם תנאי הקבלה למסלול של לימודי ייעוץ ארגוני?
כדי להתקבל למסלול של לימודי ייעוץ ארגוני יש להראות השכלה אקדמית רלוונטית או ניסיון תעסוקתי בתחום, ולהיות עם זיקה לעולם הארגוני, הייעוצי או העסקי. כמו כן נדרשת אנגלית ברמה גבוהה. המתעניינים בלימודי יעברו ראיון אישי כדי לבחון את מידת התאמתם למסלול זה, ובמקביל תתקיים וועדת חריגים, במקרים בהם מועמדים אינם עומדים בתנאי הקבלה שנקבעו מראש.
היכן אפשר ללמוד ייעוץ ארגוני?
מכללת יוזמות מעמידה לרשותכם מסלול לימודי ייעוץ ארגוני מקיף, מקצועי ומעשי ומגוון רחב של קורסים מקצועיים, הבוחנים היבטים רבים הקשורים לתחום העסקי, הארגוני וגם לעולם הייעוץ. אם ללימודי ייעוץ ארגוני מעניינים אתכם ואתם רואים את עצמכם עוסקים בתחום, מכללת יוזמות היא בהחלט המקום המתאים לרכוש את כל הידע הנדרש בתחום זה, כמו גם את הכלים הרלוונטיים ביותר, תוך התייחסות לעולם החדש ולמאה ה-21. למידע ומענה לכל שאלה בנושא קורס ההכשרה ומסלולי לימוד נוספים, שמשיקים לו, התקשרו אלינו לטלפון: 076-8844222. נשמח לעמוד לרשותכם.