האמנות שבניהול מציבה בפני מנהלים אתגרים רבים עימם עליהם להתמודד בו זמנית, החל מיכולת הנעה עצמית, דרך הנעת העובדים, ניהול והובלת צוות מקצועי, מענה מיידי ויעיל לבעיות ותקלות, ניהול יום-יומי שוטף של משימות, עמידה ביעדים ועוד.
את כל זאת נדרש המנהל לבצע תוך הצגת יכולות יזמות, מנהיגות, אימון והובלת אנשים ממקום של דוגמא אישית, כריזמה, התלהבות ודבקות במטרה. בכדי להצליח באתגר עצום זה חייב המנהל לרכוש ידע, כלים ומיומנויות שיסייעו בידיו להביא לידי ביטוי מירבי את יכולותיו המקצועיות, להנהיג את צוותו בהצלחה ובכך לקדם את הארגון כולו מעלה, ליצור את היתרון התחרותי על-פני המתחרים ולהוביל את השוק.
תוכניות לפיתוח מנהלים ואימון מנהלים, הכוללות הדרכות מנהלים, פיתוח ארגוני ניהולי והשתלמויות למנהלים חד פעמיות וארוכות טווח ותוכניות לאימון אישי למנהלים בנויות כך שיתרמו להצלחתם של המנהלים בתפקידם.
סדנאות מנהלים
מטרתן של סדנאות למנהלים הינן לימוד ופיתוח מיומנויות ספציפיות הנדרשות למנהל בתפקידו המאתגר ומתן כלים קונקרטיים לביצוען. כאשר לארגון יש צורך בהקניית מיומנוית מסויימת החסרה למנהלים או בשכלול ופיתוח יכולות נקודתיות, הנדרשות בשלב זה באקלים הארגוני, נכון יהיה לקיים סדנא המתמקדת בצורך. סדנאות מנהלים נעות החל ממפגש אחד (שמטרתו לרוב העלאת הנושא למודעות ומתן כלים ראשוניים) ועד מספר מפגשים (כאשר הכוונה הינה להטמיע באופן מעמיק יותר את המיומנויות הנדרשות ומתן כלים מתקדמים).
קורסי ניהול
מטרתם של קורסי ניהול הנערכים בתוך הארגון הינם להצמיח ולגדל דורות של מנהלים, תוך שכלול ופיתוח סל נרחב של מיומנויות נדרשות ומתן ארגז כלים נרחב לשימוש בחיי היום-יום הארגוניים. קורס ניהול הינו מעמיק וארוך יותר מסדנא, כיוון שהוא כולל בתוכו מגוון רחב של מיומנויות וכלים ומותאם, לרוב, לדרג ניהולי ספציפי, אותו מעוניין הארגון לפתח. היתרון בקיום הקורסים כקורסים פנים ארגוניים (בשונה מהכשרת מנהלים בקורסים חיצוניים והטרוגניים) הינו בחיבור לתרבות הארגונית, למטרות הארגון, לערכים ולקודים ההתנהגותיים אותם מעוניין הארגון לקדם.
קורסי ניהול בגישת Case-Study:
ההנחה העומדת בבסיס הדרכה בשיטת Case study היא שהלמידה היעילה ביותר נעשית על מקרים מהשטח. אמנם, בכל הדרכה אנו מעודדים דיון במקרים קונקרטיים, אולם הייחודיות של הדרכה שלמה המתבססת על פורמט זה היא בקישור המיומנויות והכלים הנלמדים לחיי היום-יום בצורה שוטפת ומעקב אחר השינויים המתחוללים לאור השימוש בכלים ובמיומנויות החדשים.
לדוגמא – מנהל שבוחר לעבוד על מיומנויות העברת משוב– המנהל נדרש להציג את האתגר עימו הוא מתמודד למול הקבוצה (כיצד בא לידי ביטוי הלכה למעשה בשטח) ולעדכן במהלך הקורס על התקדמותו בנושא, בחיבור למיומנויות ולכלים שנלמדו. בדרך זו, כל מנהל עובר הדרכות בכל הנושאים, ובו-זמנית בוחר לעבור תהליך אישי ומעצים לכל אורך התוכנית בנושא אחד או שניים, הנדרשים לו ביותר, לפי בחירתו האישית.
איזה מנהל אתה רוצה אצלך בארגון?
ההיצע של הקורסים והסדנאות הינו רב ומבלבל, לעיתים נדמה כי כמעט כל קורס וסדנא הכרחיים לארגון שלך. כל שעליך להחליט הוא האם ישנם תחומים מסויימים שכרגע דחופים וחשובים לך יותר לקדמם. והאם היית רוצה לעשות הדרכה או סדנא חד פעמית, או קורס ייעודי לאוכלוסיות מסויימות? מן הסתם יש לך תהיות ושאלות ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן – לייעץ ולכוון. אתה מוזמן להשאיר את פרטיך בדף הקשר מטה ואנו נתקשר אליך בהקדם לשיחת ייעוץ וקביעת פגישת היכרות ובירור צרכים, לאחריה נוכל להתאים לך את ההדרכות הנדרשות בארגון שלך היום ובהמשך הדרך.