פיתוח צוות עובדים הוא תלוי זמן והשקעה – היכולת לעבוד באופן מיטבי ולהגיע למצב שבו "השלם גדול מסכום חלקיו" הינו קריטי לקידום הארגון והצבתו בשורה הראשונה של הארגונים המובילים את התחום.
בעיקר בתקופה שבה הבדלי הטכנולוגיה מצטמצמים, ההון האנושי הוא זה שעושה את ההבדל, כאשר מעבר לגיוס האנשים המתאימים והכשרתם, ישנה חשיבות ניכרת גם ללימוד מיומנויות אישיות ובינאישיות נקודתיות הנושקות לתחום המקצועי, תהליכים של הטמעת הקודים והמסרים הארגוניים, התנהלות על-פי ערכי הארגון ויצירת צוות מקצועי ומוביל, המחוייב לארגון, ולא פחות חשוב – גם אחד לשני, ממקום של ערבות הדדית, עזרה, נתינה ואחריות משותפת.
מטרת הקורס:
מטרתו של קורס פיתוח צוות הוא להכשיר קבוצת עובדים לעבודה צוותית יעילה ומקדמת. בעבודת צוות שכזו מכיר כל עובד בתפקידו המוגדר ותרומתו האישית לארגון, ובמקביל מעצים את יכולתו להשפיע ולקדם את הצוות באופן ישיר. מלבד פיתוח הכישורים הנדרשים מכל אחד מחברי הצוות, מושם דגש על הבניית תחושת השייכות, התרומה, האחדות והערבות ההדדית בין החברים.
נושאים עיקריים:
- הייחודיות שבעבודת הצוות – אתגרים והשלכות.
- ניהול זמן אישי וצוותי.
- תקשורת בינאישית מקדמת בעבודת הצוות.
- ניהול קונפליקטים בצוות.
- איך הצוות תורם לעובד ואיך העובד תורם לצוות?
- מודל האפקטיביות הצוותית.
- יתרונות צוותיים – חוזקות, משאבים ותמיכה.
- "בורות" בעבודת צוות וכיצד להימנע מהם.
- השילוב שבין יעדים אישיים וצוותיים.
- ערבות הדדית בצוות.
סדנאות לצוות
מטרתן של סדנאות לצוות הינן לימוד ופיתוח מיומנויות ספציפיות הנדרשות לצוות העובדים בתפקידם ומתן כלים קונקרטיים לביצוען. כאשר לארגון יש צורך בהקניית מיומנוית מסויימת החסרה לצוות או בשכלול ופיתוח יכולות נקודתיות, הנדרשות בשלב זה באקלים הארגוני, נכון יהיה לקיים סדנא המתמקדת בצורך. סדנאות צוות נעות החל ממפגש אחד (שמטרתו לרוב העלאת הנושא למודעות ומתן כלים ראשוניים) ועד מספר מפגשים (כאשר הכוונה הינה להטמיע באופן מעמיק יותר את המיומנויות הנדרשות ומתן כלים מתקדמים).
קורסים לצוות
מטרתם של קורסים לצוות עובדים הנערכים בתוך הארגון הינם להצמיח ולגדל דורות של צוותים, תוך שכלול ופיתוח סל נרחב של מיומנויות נדרשות ומתן ארגז כלים נרחב לשימוש בחיי היום-יום הארגוניים. קורס פיתוח צוות הינו מעמיק וארוך יותר מסדנא, כיוון שהוא כולל בתוכו מגוון רחב של מיומנויות וכלים ומותאם, לרוב, לצוות מסויים אותו מעוניין הארגון לפתח. הקורסים נערכים תוך חיבור לתרבות הארגונית, למטרות הארגון, לערכים ולקודים ההתנהגותיים אותם מעוניין הארגון לקדם.
קורסים לצוות בגישת Case-Study:
ההנחה העומדת בבסיס הדרכה בשיטת Case study היא שהלמידה היעילה ביותר נעשית על מקרים מהשטח. אמנם, בכל הדרכה אנו מעודדים דיון במקרים קונקרטיים, אולם הייחודיות של הדרכה שלמה המתבססת על פורמט זה היא בקישור המיומנויות והכלים הנלמדים לחיי היום-יום בצורה שוטפת ומעקב אחר השינויים המתחוללים לאור השימוש בכלים ובמיומנויות החדשים.
לדוגמא – עובד שבוחר לעבוד על מיומנויות תקשורת בינאישית – העובד נדרש להציג את האתגר עימו הוא מתמודד למול הקבוצה (כיצד בא לידי ביטוי הלכה למעשה בשטח) ולעדכן במהלך הקורס על התקדמותו בנושא, בחיבור למיומנויות ולכלים שנלמדו. בדרך זו, כל עובד עובר הדרכות בכל הנושאים, ובו-זמנית בוחר לעבור תהליך אישי ומעצים לכל אורך התוכנית בנושא אחד או שניים, הנדרשים לו ביותר, לפי בחירתו האישית.
איזה צוות אתה רוצה אצלך בארגון?
ההיצע של הקורסים והסדנאות הינו רב ומבלבל, לעיתים נדמה כי כמעט כל קורס וסדנא הכרחיים לארגון שלך. כל שעליך להחליט הוא האם ישנם תחומים מסויימים שכרגע דחופים וחשובים לך יותר לקדמם. והאם היית רוצה לעשות הדרכה או סדנא חד פעמית, או קורס ייעודי לאוכלוסיות מסויימות? מן הסתם יש לך תהיות ושאלות ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן – לייעץ ולכוון. אתה מוזמן להשאיר את פרטיך בדף הקשר מטה ואנו נתקשר אליך בהקדם לשיחת ייעוץ וקביעת פגישת היכרות ובירור צרכים, לאחריה נוכל להתאים לך את ההדרכות הנדרשות בארגון שלך היום ובהמשך הדרך.